Friskvårdsbidrag – Hur funkar det?

Sedan några år tillbaka är golf godkänd för friskvård. Detta innebär att du som medlem kan lämna in kvitto på spelavgiften till din arbetsgivare och få friskvård för delar av eller hela beloppet. Det finns idag en mängd olika tredjepartslösningar (t ex ePassi och Actiway) som används av bland annat kommuner och andra arbetsgivare för att administrera friskvårdsbidraget. Trots att vi inte är anslutna till dessa har du fortfarande rätt att nyttja ditt friskvård på just golfen. Vi erbjuder ett handskrivet kvitto som har allt det som krävs för att du ska få ditt friskvårdsbidrag, trots att vi inte är anslutna till dessa tredjepartslösningar. Om er arbetsgivare ändå inte godkänner detta och säger att ni måste välja friskvårdsbidraget hos en ansluten part kan ni ta kontakt med skatteverket och be dem förklara reglerna för din arbetsgivare.

Så varför är vi inte anslutna till ePassi eller Actiway?
Detta beror på att dessa företag tar ca 10% av er årsavgift i administrativa kostnader. Vi ser att vi skulle förlora en alltför stor summa till en tredje part, en summa som vi inte alls behöver förlora då den egentligen inte fyller någon större funktion.

Har ni vidare frågor kring detta kan ni kontakta Patric på klubbchef@arbogagk.se